Manuelno testiranje softvera je proces u kom mi proučavamo dokumentaciju programerskog tima da se bolje upoznamo sa time šta softver treba da uradi. Na osnovu toga možemo da ispratimo šta radi pravilno, a šta ne. Ovo uključuje i proveru zahteva softvera u odnosu na krajnje korisnike.
Tester u ovom slučaju dobija predviđene rezultate koje zatim proverava korišćenjem softvera. Njegova dužnost je da prati gde su greške nastale, kako je do greške došlo, da to dokumentuje i sa timom programera isprati otklanjanje greške.
Testere ovog tipa najčešće možemo pronaći u gaming industriji, gde je tester plaćen da igra igricu i pronalazi greške koje zatim prijavljuje razvojnom timu.
Automatizovano testiranje softvera je sa druge strane proces testiranja softvera pomoću specijalizovanog alata pomoću kojega pronalazimo greške. U ovom procesu tester izvršava posebno napisane kodove na osnovu kojih se generišu rezultati testiranja. Ovaj proces testiranja koristimo kada želimo da proverimo kako se naša aplikacija ponaša kada je koristi veliki broj korisnika u isto vreme, u slučajevima kada se naši proizvodi mogu naći na velikom broju različitih uređaja. Takođe i kada radimo sa velikim količinama podataka ili kada želimo da proverimo jako veliki broj unosa podataka u našu aplikaciju. Kao što vidite, ove testove koristimo kada jedan, deset ili sto testera nije dovoljno da se izvrši adekvatno testiranje u dosledno vreme. Najčešće se koristi za velike projekte i već postoje rešenja koja su postala industrijiski standard.